Foto’s bewerken voor een hogere conversie

Veel jonge bedrijven kiezen ervoor om hun product of dient aan te bieden via een webwinkel. Dit biedt consumenten de mogelijkheid om ongeacht het tijdstip en de locatie een bestelling te plaatsen. Een succesvol ingerichte webwinkel houdt rekening met een aantal belangrijke factoren. De website moet overzichtelijk zijn en tevens goed vindbaar voor de zoekmachines. Voor de producten en diensten die worden aangeboden geldt dat de teksten de bezoeker moeten overhalen om een product te bestellen. Maar nog belangrijker zijn de productfoto’s op de website. Foto’s geven een compleet beeld voor consumenten. Ze kunnen zien hoe het product eruit ziet, wat ten goede komt aan de mogelijke aanschaf van het product. Een achtergrond doorzichtig maken kan bijvoorbeeld al veel uitmaken.

Voor mensen die tijd willen besparen zijn websites, die productfoto’s optimaliseren, een handig hulpmiddel. Tegen een lage vergoeding is het mogelijk om gebruik te maken van het bewerkingsteam. Deze professionals zijn vierentwintig uur per dag beschikbaar om de klant van de dienst te kunnen zijn. Er kan gekozen worden voor drie verschillende mogelijkheden, namelijk het Basispakket, het Webshop pakket en het Custom pakket.

Door de jarenlange ervaring weten deze fotobewerkers als geen ander dat goede productfoto’s noodzakelijk zijn voor het verhogen van de conversie. De mogelijkheden verschillen op basis van hetgeen wat er mogelijk is qua productbewerking. De bewerking van productfoto’s kan betrekking hebben op de bestandsgrootte. Het gaat dan om de randen, een foto uitsnijden, het bijsnijden of het aanpassen van de afmetingen. Naast de bestandsgrootte is ook de schaduw en de reflectie belangrijk. Verder is het nog mogelijk om verschillende achtergronden te kiezen, zoals transparant, wit of een andere kleur. Voor het kleurprofiel kan gekozen worden voor RGB en CMYK. Geavanceerde opties maken het mogelijk een 3D effect toe te voegen aan de foto, door meerdere foto’s te combineren. Daarnaast biedt dit de optie om het clipping pad te behouden, evenals de lagen en maskers.

Voor een overzicht van alle mogelijkheden is het een aanrader om gebruik te maken van deze websites. Een hogere conversie ligt in het verschiet.

(619)

The following two tabs change content below.

TimDeRidder