Met zoekmachine optimalisatie hoger in Google (updated)

Voor veel ondernemers is het een vraagstuk, hoe kom ik hoger in Google? Het belang van een goede positie in zoekmachines zoals Google is bij veel ondernemers inmiddels wel bekend. Het gevonden worden op relevante zoektermen levert veel gericht verkeer op naar de website of webshop en wanneer de site goed in elkaar zit zullen deze bezoekers converteren naar klanten. Er wordt dan ook aanzienlijk in internet- en zoekmachine marketing geinvesteerd. De verwachting is dat de komende jaren voor het eerst een verschuiving plaatsvindt waarbij er meer wordt geinvesteerd in online marketing dan in reguliere print media.

Meten is weten

Een van de grote voordelen van online marketing is het duidelijke inzicht in rendement. Door middel van tools zoals Google Analytics kan iedere ondernemer op eenvoudige wijze het rendement per online kanaal bekijken. Maar ook andere aspecten ziet men in een handomdraai terug zoals het conversiepercentage, het verlatingspercentage per pagina en de meest bezochte onderdelen van een website. De tijden van massaal je advertentie tonen en hopen op een reactie zijn dan ook voorbij.

Hoger in Google komen

Hoger in Google komen is een vak apart. De afgelopen jaren zijn er vele zoekmachine optimalisatie bureaus ontstaan. Mogelijk heeft u als ondernemer al ervaren dat de kwaliteit van dergelijke bureaus behoorlijk verschilt. Veel van de betere zoekmachine optimalisatie bureaus vragen een aanzienlijke eerste investering, wat voor veel ondernemers een drempel is. Wanneer er eenmaal geinvesteerd is en resultaat behaald wordt zien veel ondernemers de waarde er van in en wordt er veelal zelfs meer geinvesteerd. De kunst is dan ook om tegen een scherpe eerste investering te starten en winst te herinvesteren. Om een beeld te krijgen van de huidige situatie en de mogelijkheden voor verbetering bieden veel bureaus een (gratis) SEO (Search Engine Optimization) scan. U krijgt dan inzicht in de huidige posities, het zoekgedrag naar uw producten en diensten en de positie t.o.v. directe concurrenten. Voor veel ondernemers en bureaus is dit een goede basis om de verdere strategie uit te werken.

(680)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)