Hoe versterk ik mijn reputatiemanagement?

Marketing termen

Het is de vraag die speelt onder de meeste CEO’s: hoe versterk ik de reputatie van mijn bedrijf? Afbreuk van de reputatie is dan ook de grootste nachtmerrie voor organisaties en bedrijven, maar wat wordt er dan precies verstaan onder reputatie? En hoe kan je ervoor zorgen dat je dit versterkt voor jouw bedrijf of organisatie? Lees hier de tips hoe jij jouw reputatie kan versterken.

Reputatie

Wat betekent reputatie nou daadwerkelijk? Onder reputatie. wordt de bekendheid verstaan van een organisatie. Hieronder valt ook de waardering van het bedrijf. De waarde van reputatie wordt gemeten aan de hand van een aantal aspecten, namelijk: de belofte die de organisatie maakt en de bewijsvoering van de belofte. Wanneer dit goed op elkaar aansluit wordt er gesproken van een goed reputatie. Als dit echter niet het geval is wordt er gesproken van een slechte reputatie. Bij een goede reputatie horen ook weer effecten zoals: herkenbaarheid voor de klant, vertrouwen en klantloyaliteit. Ook de missie en de visie spelen een prominente rol hierin, Welke kernwaarden en positionering heeft je organisatie?

Reputatiemanagement

Zoals hierboven genoemd is je reputatie afhankelijk van je kernwaarden, positionering, missie en visie. Het is altijd goed om aan reputatiemanagement te doen. Elk bedrijf heeft namelijk een reputatie en ontstaat vanzelf of je dat wil of niet. Reputatiemanagement kent verschillende vormen en draagt sterk bij aan de strategie van je organisatie.
Elke organisatie heeft stakeholders, zoals: medewerkers, klanten, de media enz. Deze individuen hebben een mening over de manier van handelen van je bedrijf en van de producten. Zij kunnen je reputatie versterken of beschadigen. Het is daarom van belang om te weten wat er onder deze groepen speelt. Om hen zo goed mogelijk te begrijpen.

Goede reputatie
Er spelen dus diverse factoren mee bij je reputatie. Door deze factoren goed in kaart te brengen wordt er een beeld geschetst van de huidige identiteit en de gewenste identiteit. Daarnaast ook van je huidige imago en gewenste imago. Door middel van deze kennis kan je vervolgens bepalen welke aspecten je moet aanpassen binnen je corporate identity mix: gedrag, communicatie en symboliek.

Om je reputatie dus te versterken is het van belang om goed te kijken naar wat er speelt onder de stakeholders. Daarnaast is het belangrijk om deze factoren goed in kaart te brengen en daarmee de huidige identiteit en imago in kaart te brengen en de gewenste.
Hulp hierbij nodig? Bezoek de website van Hague Corporate Affair.

Bron: https://www.platform-axis.nl/

(77)

The following two tabs change content below.
Mijn naam is Eva de Bisk en ik blog over van alles en wat nog meer. Bisk Blogt!

Laatste berichten van de Bisk (toon alles)