Kerstcadeau’s blijven stijgen in populariteit

Cadeau

Nog heel even wachten en de kerstdagen gaan weer van start. Bij kerst hoort gezelligheid, lekker eten, familie en vrienden, een kerstboom, kersthits en niet te vergeten: kerstcadeau’s. Tijdens de kerst geven consumenten niet alleen steeds meer geld uit aan kerstversieringen en kerstmaaltijden, maar ook aan kerstcadeau’s. De grootste groep Nederlanders geeft gemiddeld 51-100 Euro uit aan kerst (24%). 23% van de Nederlanders geeft 101-200 euro uit en 20% van de Nederlanders geeft 1-50 Euro uit. Rond de 11% geeft aan helemaal geen kerst te vieren.

Kerstpakket

Wat natuurlijk ook niet vergeten mag worden tijdens de kerst zijn kerstpakketten. Een kerstpakket wordt door werkgevers gegevens aan werknemers en bestaat uit een pakket met (kerst)voedingsmiddellen. De kerstpakket is al jarenlang een traditie en in Engeland. Een kerstpakket is echter niet verplicht en niet alle werknemers zullen dus een kerstpakket ontvangen. Ongeveer 70% van de Nederlandse werknemers ontvangt een kerstpakket. Meer dan de helft van deze groep ontving het jaar hiervoor ook al een kerstpakket en 7% van deze groep ontving vorig jaar geen kerstpakket.

Huwelijksaanzoek tijdens kerstavond

media_xl_3994732Uit een onderzoek van het evenementenbureau Chillisauce blijkt dat kerstavond zelfs de populairste dag is voor een huwelijksaanzoek. Een perfect moment om uw geliefde te verassen met een trouwring. Waarom kerstdag zo populair is voor het huwelijksaanzoek is niet geheel duidelijk. De meest besproken speculaties zijn dat de trouwring dan samenvalt met het kerstcadeau en dat de bruiloft dan in de zomer gepland kan worden. Na kerstavond zijn ook eerste kerstdag, nieuwjaarsdag en valentijnsdag populaire dagen voor het huwelijksaanzoek.

Cadeau’s steeds vaker online

Dankzij de enorme opkomst van smartphones en mobiel betalen, worden cadeau’s tijdens kerst ook steeds vaker online gekocht. Terwijl de economie langzaam weer op gang kruipt, krijg het ook nog eens flinke injectie tijdens de feestdagen. Een ruwe schatting is dat er dit jaar zo’n 13 miljard Euro zal worden uitgegeven aan de feestdagen. Één van de belangrijkste redenen waarom aankopen steeds meer online worden gedaan is omdat er reviews gelezen kunnen worden over producten, meer informatie kan worden gevonden en producten makkelijk kunnen worden vergeleken. Nederlanders geven de laatste paar weken voor de feestdagen zo’n 1,5 miljard euro uit aan aankopen die online worden gedaan. Dit betekent een stijging van bijna 15% ten opzichte van vorig jaar. Bol.com heeft op 22 december zelfs zijn drukste dag ooit gehad. Er zijn maar liefst 350.000 artikelen verkocht op deze dag!

(82)

The following two tabs change content below.
Mijn naam is Eva de Bisk en ik blog over van alles en wat nog meer. Bisk Blogt!

Laatste berichten van de Bisk (toon alles)