Dieet volgen en volhouden?

personal trainer

Dieet, eigenlijk zou alles in de koelkast moeten kunnen vinden zonder dat jij verleid wordt om het op te eten. Jij moet zelf de controle hebben om alles wat niet in het eetpatroon behoort te kunnen weerstaan. Dat is wel zo fijn voor het thuisfront hoewel het mentale dieetplan echt niet alleen diëten is en het hele gezin mee kan doen.

Dieet kan ook lekker zijn

Ook zul je als snackje of gewoon zomaar een keer tussendoor junkfood moeten kunnen eten zonder aan te komen, kijk natuurlijk wel altijd op de hoeveelheid en het tijdsstip. Dat zou moeten kunnen, omdat als jij geestelijk lekker in je vel zit jij ook je voeding de baas bent. Zowel als jij negatieve of positieve gedachtes hebt.
Je kunt elk dieet volgen, eten van elk soort voedingsmiddelen in bepaalde hoeveelheden op gezette tijden. Als jij mentaal kalm bent kan je dat allemaal aan. Zorg er daarom voor dat je geest relax is, daarbij helpt het mentale dieetplan. Door de goede adviezen te volgen die daarin worden geadviseerd vind je die geestelijke rust waardoor het afslanken lukt, ook jou! Je zou ook een personal trainer in kunnen zetten om je te begeleiden om af te vallen. Soms is dat extra zetje van doorslaggevende betekenis om te kunnen slagen.
Je kunt de koelkast leeg laten, niets in huis halen, “moeilijke” omgevingen vermijden, jezelf uithongeren, als je geestelijk geen rust hebt om af te slanken gaat het niet lukken. Vandaag niet, gisteren niet maar ook morgen en overmorgen niet, zelfs volgend jaar niet of als jij het als goed voornemen wil bij aanvang van het nieuwe jaar niet.

Dieet inpassen in het dagelijkse leven?

– Ga bewust te worden van je gedachten.

– Wanneer je ergens aan denkt, bedenk dan tevens of die gedachte nuttig is en je er iets mee kunt, of jij jezelf ermee kan helpen.

– Denk niet dat je gedachten zal lezen. Denken is een geautomatiseerd proces. Probeer jezelf bewust te worden van wat er speelt in je hoofd en zorg voor een zelfdiscipline om jezelf te leren om weinig tot geen tijd te besteden aan zinloze gedachtes.

– Probeer om je eigen gedachtes te kiezen zodat jouw gedachtes die stress, spanning en ongemak veroorzaken af te wijzen. Het is niet simpel en gemakkelijk ben daarom niet gefrustreerd als dat niet direct lukt. Blijf het proberen en jij zult merken dat de ontwikkeling hiervan geleidelijk aan een vaardigheid wordt.

– Je geestelijke invulling mogen geen gedachte van wrok, woede of afgunst zijn, dat is slecht voor je eetgewoonte.

– Het mentale dieet moet jij ook uit de buurt houden van het verleden en angsten over de toekomst.

– Een belangrijk instrument van het mentale dieetplan is focus. Door het beter maken van je concentratie krijg je innerlijk de kracht die van nut is om geestelijk de focus op de juiste gedachtes te zetten en dus op het afslanken. Goed ontwikkelde concentratie stelt je in staat om slechte gedachtes die jij niet wilt te negeren.

(6)

The following two tabs change content below.
Mijn naam is Eva de Bisk en ik blog over van alles en wat nog meer. Bisk Blogt!

Geef een reactie