Al sinds vorig jaar kijkt het algoritme van Google eerst naar de mobiele versie van een website voordat het de computer versie gaat beoordelen. Deze algoritme heeft de bijnaam ‘Mobilegeddon’ gekregen. Deze nieuwe update heeft er dus voor gezorgd dat een mobiel geoptimaliseerde website hoger in de zoekresultaten zal ranken.
Deze nieuwe ‘Mobilegeddon’ update heeft ervoor gezorgd dat websites die niet ‘mobile-friendly’ zijn, deze minder waardering krijgen van Google. Wat het gevolg is? Websites die dit niet hebben zullen minder hoog in de zoekresultaten komen dan websites die wel ‘mobile-friendly’ zijn.
Wil je gelijk testen of jouw website voldoet aan de eisen? Gebruik de tool die Google beschikbaar stelt om websites te testen.
Hoe bepaalt Google een website of deze mobiel vriendelijk is?
- De leesbaarheid van de content
Content is belangrijk, wellicht het belangrijkste punt. Het is als bezoeker van een website namelijk uitermate irritant om niet direct iets te kunnen vinden op een website. De oplossing hiervan is vrij simpel, Google geeft namelijk aan dat het beste lettertype voor een website 16 pixels bevat.
- Visuele elementen
Google vindt afbeeldingen erg belangrijk. De afbeeldingen op een website moeten dus goed leesbaar zijn.
- Technische elementen
Voor wie al langer actief is kent de Flash software vast nog wel. Deze worden echter sinds een aantal jaar niet meer ondersteund op Android apparaten. Dus maakt jouw website gebruik van Flash? Dan is deze voor veel gebruikers niet bruikbaar, wat gelijk staat aan minpunten van Google.
- De snelheid van de website
Als jouw website vol staat met afbeeldingen of bestanden kan het zijn dat deze niet snel genoeg laadt. Dit doet afbreuk aan de snelheid wat ervoor zorgt dat de bezoekers de website sneller zullen verlaten.
- Maak gebruik van een responsieve website
Een responsieve website past de website aan, aan de schermgrootte van het apparaat. Google geeft dan ook aan dat iedereen hier gebruik van moet maken. Door dit toe te passen blijft de gebruikerservaring hetzelfde.
Oftewel, zorg ervoor dat jouw website geschikt is voor alle mobiele gebruikers. Als je dit niet doet zullen je concurrenten je gemakkelijk inhalen op gebied van online vindbaarheid. Wil je ook dat jouw website hoger scoort en vind je SEO ook belangrijk? Neem dan contact op met One4Marketing.
(65)
Laatste berichten van de Bisk (toon alles)
- Welke soorten overkappingen zijn er? - 20 juli 2024
- Fotoboek maken van vakantieherinneringen! - 14 december 2023
- ICT Beheer Uitbesteden: Een Slimme Zakelijke Zet? - 30 oktober 2023