Een bericht voor ondernemers die kantoorruimte zoeken in Den Haag.

Als ondernemers heeft u tegenwoordig veel keus uit de verschillende kantoor oplossingen. Veel aanbieders adverteren met een ‘flexibel concept’. Wat houdt dit nu precies in? Daar gaan we in dit artikel verder op in.

Ten eerste zijn de huurtermijnen veel flexibeler dan pakweg 10 jaar geleden. Sloot je vroeger vaak een contract af voor minimaal 3 jaar, maar vaak nog langer. Tegenwoordig is het heel normaal dat er per kwartaal en soms zelfs per maand kantoorruimte gehuurd kan worden.   Daarnaast hebben sommige ondernemers een kantoor niet 5 dagen per week nodig maar slecht 1 of enkele dagen per week. Ook aan die vraag wordt voorzien door de mogelijkheid om een kantoor per dag of in een soort abonnement vorm te huren. Wilt u flexibele kantoorruimte huren in Den Haag dan vind u hier een overzicht van de meeste locaties in Den Haag.

Wat de kantoren ook meer flexibel maakt is dat u ook keus hebt in het servicelevel. Huurde u vroeger een kantoorruimte ‘kaal’of gestoffeerd’. Vandaag de dag kan u ook een kantoorruimte huren die al volledig is ingericht en waar u direct kan beginnen. Dit wordt ook wel plug and play genoemd. Daarnaast kan daarbij ook gebruikt gemaakt worden van aanvullende diensten indien gewenst. Te denken valt aan kopieerfaciliteiten, een receptieservice, een cateraar etc.

Natuurlijk zijn deze concepten niet uniek en alleen in Den Haag. In heel Nederland kan u kantoorruimte huren op steeds flexibelere basis en de verwachten is dat dit proces de komende tijd alleen maar doorzet. Deze kantoorlocaties worden vaak ook wel business centers of bedrijfsverzamelgebouwen genoemd. Het verschil is dat business centers over het algemeen nog iets meer services aanbieden dan een bedrijfsverzamelgebouw. Een business center heeft bijvoorbeeld altijd een bemande receptie bij binnenkomst. De naam bedrijfsverzamelgebouw geeft aan dat er meerdere bedrijven in hetzelfde gebouw zitten maar dit zegt nog niet direct iets over de mate van service.

Als laatst gaan we nog in op het zogenaamde ‘virtuele kantoor’. Dit is een goede oplossing voor ondernemers die wel een postadres, telefoonlijn en een bijvoorbeeld een ontvangstruimte willen hebben. Maar geen kantoor om in te werken voor de normale werkzaamheden. Dit doen ze dan bijvoorbeeld nog vanuit huis. Op deze manier hebben ze wel de uitstraling van een ‘echt’ kantoor. Maar nog niet de lasten. Dit is dus ideaal voor de startende ondernemers. Business center bieden deze dienst vaak aan zodat het vaak ook mogelijk is door te groeien naar een ‘echt’ kantoor zodra de zaken beter gaan en er bijvoorbeeld personeel in dienst genomen gaat worden.

 

 

(409)

The following two tabs change content below.

Sjoerd