Het doorbreken van de jojo dieetcyclus

Eén van onze klanten is in totaal 75 kilo verloren. En voordat u nu gaat denken “Wow dat is veel gewicht” of “Ik vraag me af hoe ze dat heeft gedaan” moet ik erbij vertellen dat ze dat niet in 1x heeft gedaan. Om eerlijk te zijn heeft ze dezelfde 15 kilo al 5 keer verloren.

Ze is een klassiek geval van een jojo-dieter. Haar gewicht gaat omhoog en omlaag, maar blijft slechts zelden stabiel. Het is al langer bekend dat mensen eerder gaan jojo-en als ze afslankmethoden aanhouden die te strikt zijn om op de lange termijn vol te houden. Als een kleine afwijking van het dieet steeds vaker voorkomt dan valt men al snel weer terug in de oude gewoonten, gaat het gewicht weer omhoog en begint de cyclus van voren af aan.

Er is niet mis met de ambitieus zijn en enthousiast zijn om uw gewicht onder controle te krijgen. Het hebben van verlangen en de drive om uw doelen te halen is de helft van het gevecht om er ook daadwerkelijk te komen. Bedenk wel het te erg proberen en vooral te snel willen afvallen juist tot falen kan leiden. Wees realistisch over hoeveel u in één keer kunt veranderen en accepteer wat deze veranderingen kunnen betekenen in de vorm van gewichtsverlies.

Het bijhouden van uw vooruitgang is een bewezen strategie om op koers te blijven. Het vinden van ondersteuning is dat ook. Trainingsmaatjes zijn erg fijn en sommige mensen hechten veel waarde aan het vinden van steun in online gemeenschappen. Wees uiteindelijk flexibeler en leer van uw fouten. Als u een trainingsschema of nieuwe voeding probeert waar u niet echt van geniet, probeer dan iets anders. Onthoudt dat het niet het doel is om zoveel mogelijk gewicht te verliezen in een zo kort mogelijke periode. U wilt een evenwichtig patroon van eten en trainen vaststellen dat u helpt uw gewicht omlaag te brengen en het daar ook te houden.

Het moge duidelijk zijn dat het oplossen van het jojo-dilemma voor een groot deel te maken heeft met het veranderen van uw gewoontes, bijvoorbeeld het eten van kleinere maaltijden, maar wel vaker. Zorg ervoor dat u proteïnen, die het hongergevoel tegengaan, eet bij iedere maaltijd. Plan vooruit, houdt uw voortgang bij en roep hulp in, indien nodig. Dit zijn allemaal die helpen op weg naar succes. Een snelle sprint riching de finish, gevolgd door een langzame tred in de andere richting, brengt u helemaal nergens Als het neerkomt op succsevol gewicht verliezen, dan is een langzame maar gestage voortgang duidelijk de winnaar.

Heb je zelf overgewicht en wil je weten wat je hier tegen kan doen ? Kijk dan eens op onze website www.topdieet.nl

(567)

The following two tabs change content below.